Гурток народної творчості

/Files/images/gurtkova_robota/Рисунок1.jpg

Національно-культурне відродження України передбачає формування національної самосвідомості, творчого мислення особистості.

Робота гуртка народної творчості тісно пов'язана з українським народним мистецтвом, відомими промислами та ремеслами — вишивкою, бісероплетінням, писанкарством, ліпленням. Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають їхні інтереси, підвищують пізнавальну активність, розвивають допитливість, творчі здібності, навички гуртківців.

Метою програми є формування компетентностей особистості засобами колективу народної творчості.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що стосуються народної творчості.

2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками виготовлення різноманітних виробів.

3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей.

4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку; популяризації народних промислів.

Програма гуртка народної творчості розрахована на роботу з вихованцями віком 5-18 років. Вона передбачає навчання дітей у групах початкового та основного рівнів і розрахована на 2 роки навчання: початковий рівень — 144

год на рік, основний рівень — 216 год. Заняття проводяться відповідно по 4 і 6 год на тиждень.

Програмою передбачаються теоретичні й практичні заняття, а також різноманітні форми їхнього проведення. Програма передбачає основні етапи навчальної роботи за операційно-комплексною системою, а саме:

тренувальні вправи вихованців гуртка щодо виконання окремих прийомів, з яких складається операція (технологія), яку вивчають;

практичні роботи із застосування вивчених прийомів;

послідовність у вивченні та засвоєнні декількох основних операцій, які

становлять певний ступінь у засвоєнні навчального матеріалу;

обґрунтування трудових операцій із дидактичної точки зору.

Під час навчання вихованці поступово опановують різні техніки, прийоми виготовлення різноманітних виробів. Вони отримують початкові дані про взаємозв'язок матеріалу, форми й декорування виробів, їхню залежність від призначення, поняття про ритм, рапорт, симетрію, асиметрію, кольорову гармонію.

На заняттях початкового рівня вихованці знайомляться з культурою українського народу, історією народної творчості різних видів. Вони здійснюють перші кроки у традиційних українських промислах вишивки, розпису, ліплення, бісероплетіння тощо. Програмою передбачено ознайомлення вихованців з особливостями позашкільного закладу, правилами поведінки під час занять, вимогами техніки безпеки, організацією робочого місця, а також правилами збирання, сортування та зберігання різноманітних матеріалів для роботи в гуртку.

На заняттях основного рівня учні закріплюють набуті навики та вміння, опановують нові. Вони самостійно складають план роботи над виробом, працюють з ескізами, кресленнями, поглиблюють й удосконалюють знання за розділами шкільних програм трудового навчання.

Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення.

Створення за власним задумом виробів для оформлення шкільних приміщень і житла сприяє розвитку творчого потенціалу учнів.

Для вихованців дуже корисними є екскурсії до місцевих музеїв, зустрічі з народними умільцями.

У програмі передбачено індивідуальну роботу з вихованцями згідно Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004, № 651.

Щороку рівень базових знань і вмінь гуртківців оцінюється за спеціально розробленими критеріями.

Контроль знань і навиків передбачає такі форми: усне опитування у вигляді діалогу з педагогом або іншими вихованцями; письмове опитування, яке періодично використовується на підсумкових заняттях у формі тематичних диктантів тощо; різноманітні вікторини та ігри; врахування результатів участі вихованців гуртка у різних конкурсах і виставках. Необхідно рецензувати роботи учнів, які працюють у творчих групах.

Результати участі в конкурсах, змаганнях, виставках також є критерієм для оцінювання здобутих гуртківцями знань.

Програма є орієнтовною, а тому керівник колективу може вносити зміни та доповнення до її змісту, враховуючи умови. Кількість годин та їх розподіл за темами програми теж є орієнтовними. Керівник колективу може сам визначати доцільність такого розподілу і вносити до програми відповідні корективи.

На заняттях гуртка

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0053.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0054.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0056.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0058.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0060.JPG

/Files/images/gurtkova_robota/savchenko/DSC_0090.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 1127

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.