Фізичне виховання в дошкільному навчальному закладі та його значення

Формування, зміцнення та відновлення здоров'я підростаючого покоління, збереження майбутнього нації – одне з основних завдань держави. Особливо актуальним воно є щодо до дітей дошкільного віку, оскільки негативний екологічний влив навколишнього середовища , неефективність системи охорони здоров'я, зниження життєвого рівня переважної кількості родин призвели до погіршення здоров'я людей від самого народження. Сьогодні як ніколи гостро стоїть проблема переорієнтування змісту освіти в бік оздоровлення дітей, створення умов для повноцінного, всебічного розвитку особистості. Сприяти розв'язанню цієї проблеми на рівні дошкільних навчальних закладів може раціональна організація системи фізичного виховання.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/898137614182_8086c4136cce041085d96578ae725737.jpg

Ранкова зарядка у середній групі (вихователь - Яхимець А.О.)
Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей середньої різновікової групи Мостівського НВК –ДНЗ здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ проводиться шляхом проведення обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/898137614182_c0e19e6854aeb418a67b61735080c142.jpgВихователь середньої різновікової групи Яхимець А.О. постійно спонукає дітей до рухливої діяльності, повсякчас регулюває їхню активність, та завжди схвалюває прояви самостійності, вольових зусиль. При цьому враховує руховий досвід кожного малюка окремо, рівень рухливості, притаманній їй темп, здібності та природні можливості. В різноманітних організаційних формах (ранкова гімнастика, рухливі ігри, заняття з фізкультури) - широко використовуються фізичні вправи. Проведення фізичних вправ на прогулянках це оди із основних засобів для фізичного розвитку дітей. Завдяки їм формуються і закріплюються навички життєво – важливих рухів: (бігу, стрибків, ходьби, лазіння, тощо), тренуються фізичні якості: (швидкість, спритність, витривалість, сила, гнучкість, координація рухів). Проводяться прогулянки та екскурсії, вони посідають окреме місце в освітньому процесі, як форми знайомства дітей з соціальним, природним та предметним довкіллям. Прогулянки є важливим складником життєдіяльності всіх дітей. Неодмінна умова для їх проведення це збалансування вихователями програмних вимог з бажаннями дітлахів. Зміст роботи на прогулянках залежить від кількох складових: освітніх завдань, погоди, настрою дітей, загальної атмосфери в групі тощо.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140911_082721.jpg

Самостійна рухова діяльність проводиться з дітьми кожного дня під час ранкового прийому дітей, денної і вечірньої прогулянок. Вона може проводитися як на майданчику так і у приміщенні.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140911_082801.jpg

Сама обов’язкова складова в організації життя дітей ДНЗ це - ранкова гімнастика. Вона розвиває поглиблене дихання, обміну речовин, посиленню кровообігу, розвитку м’язів, розгальмуванню нервової системи після нічного сну та викликає позитивні емоції.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140912_104135.jpg

Робота ДНЗ в цілому спрямовується на підтримку, збереження і розвиток здорового способу життя дітей, правильної його мотивації . З огляду на це, дітей ознайомлюють з поняттям про гігієну діяльності, гігієну тіла, зовнішності, основні органи, а також про статеву індетифікацію та розвиток організму.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140929_110904.jpg

При цьому вихователем дотримується принцип послідовності, систематизації та індивідуального підходу. Ця важлива робота проводиться в процесі всього часу перебування дітей у дошкільному навчальному закладі.

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140911_082633.jpg

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140912_104306.jpg

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20140929_110924.jpg/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141031_105948.jpg

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141031_105955.jpg/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141031_110126.jpg/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141031_110135.jpg

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141031_122113.jpg

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141107_112924.jpg/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141107_112746.jpg/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/2014_r/IMG_20141107_112640.jpg

Мостівський НВК – ДНЗ має на своїй території спортивний майданчик, на якому обладнано два рукоходи, одна спортивна гірка, чотири турніки, шведська драбина, перекладина, а також два ігрові майданчики з фізкультурним обладнанням.

На превеликий жаль у нашому закладі немає фізінструктора. Фізкультурно - оздоровча робота виконується вихователями:

старшої групи- Музикою Анною Олександрівною;

середньої різновікової групи- Яхимець Анною Олександрівною.

ФОРМИ РОБОТИ З ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ МОСТІВСЬКОГО НВК.

Форми роботи

Кратність

проведення

Час проведення

Особливості організації

1.1

Фізкультурно-оздоровча робота

Ранкова гімнастика

щодня

Для дітей молодшого дошкільного віку – 6-9хв., старшого – 8-9 хв.

У літній період – проведення на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні. Комплекси ранкової гімнастики розучують на заняттях з фізичної культури, виконують протягом двох тижнів з ускладненням на другому.

1.2.

Гімнастика після денного сну

6-9 хв. залежно від віку дітей

Після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах .

1.3.

Фізкультурні паузи

5-10 хв.

У перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями

1.4.

Фізкультурні

хвилинки

1-2 хв.

Під час організованих занять у вигляді короткотривалих комплексів фізичних вправ. Комплекс із 3-4 вправ, кожну з яких повторюють 4-6 разів

1.5.

Загартувальні процедури

систематично

1.5.1

повсякденні (відповідний температурний режим, використання прохолодної води для миття рук, обличчя)

1.5.2

спеціальні (повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури,

сон при відкритих фрамугах тощо)

Залежно від віку кількість та тривалість процедур поступово збільшують

2.

Форми організації рухової активності в повсякденному житті

2.1

Рухливі ігри

Щодня: під час ранкового прийому (1-2 гри малої і середньої рухливості), на прогулянках (2-3 гри малої і середньої та високої рухливості), ввечері пропонують 1-2 гри середньої та малої рухливості. Усього протягом дня проводять 5-6 рухливих ігор, а влітку – 6-7

Протягом дня слід проводити ігри різних видів

2.2

Фізичні вправи

Фізичні вправи також широко використовують у різноманітних організаційних формах (ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури

2.3

Походи за межі дитячого закладу (дитячий туризм)

1раз на тиждень

Тривалість переходу в один бік (від дошкільного закладу до місця кінцевої зупинки) становить для дітей четвертого року життя 15-20 хв., п’ятого року життя – 20-25хв., шостого року життя – 25-30 хв.

Починаючи з молодшого дошкільного віку

2.4

Фізкультурні

свята

2-3 рази на рік

Для дітей молодшого віку 40-50 хв., для старшого віку – 50-60 хв.

Починаючи з молодшого дошкільного віку. Організовують у першій чи другій половині дня в музично-фізкультурній залі, на майданчику. Якщо свято проводять у приміщенні, необхідно подбати про організацію повноцінної прогулянки цього дня

2.5

Фізкультурні

розваги

Для дітей молодшого – 20-35хв., старшого віку -35-40хв.

Проводять переважно у другій половині дня. Місцем проведення може бути фізкультурно-музична зала, групова кімната, фізкультурний чи ігровий майданчик. Обов’язковою є участь кожної дитини в розвазі.

2.6

Дні здоров’я

1 раз на місяць

Починаючи з третього року життя. Використовують різноманітні форми: за гартувальні та лікувально-профілактичні процедури, дитячий туризм, фізкультурне свято або розваги, самостійна рухова діяльність, рухливі ігри на прогулянках, фізкультурні заняття тощо.

2.7

Тижні

фізкультури

Щоквартально

Організовуються так, як і дні здоров’я

2.8

Самостійна

рухова діяльність

Щодня під час ранкового прийому, денної та вечірньої прогулянок

Можна проводити як у приміщенні, так і на майданчику.

Слід враховувати індивідуальні особливості здоров’я і фізичний розвиток, функціональні можливості організму конкретної дитини.

2.9

Індивідуальна робота з фізичного виховання

Щодня

Проводять у вільний час, відведений для самостійної діяльності дітей, індивідуально або з підгрупами по двоє-четверо дітей

3.

Заняття

3.1

Фізкультурні заняття

Двічі на тиждень проводять у відведений для цього час у фізкультурній залі або на майданчику (за сприятливої погоди у період з квітня до жовтня); в інші дні тижня – два заняття з фізичними вправами на свіжому повітрі під час денних прогулянок, 1 раз на тиждень похід за межі закладу

Тривалість занять для дітей молодшого – 20-30хв., 30-40 - старшого.

Починаючи з третього року життя

Старша група «Пізнайко» на прогулянці.

Ми хлопці - молодці висоти зовсім не боїмося.

Рухлива гра «Хустинка».

На сільському стадіоні любимо погратися у футбол.

Пізнайки вирушили в похід.

Екскурсія до пам’ятника «Солдату» .

Вічна пам'ять нашим співвітчизникам!

Цікаві є місця у нашому селі. Одне із них -це Мостівське лісництво.

Щоденна ранкова гімнастика, фізкультурні заняття під керівництвом Музики А.О. сприяють фізичному розвитку дітей.

Що може бути краще ніж рухливі ігри на свіжому повіті.

Нещодавно для нашого садочка було придбано дитячі велосипедики , самокат, та один акумуляторний мопед. Покататися на такому швидкісному транспорті вихованці мають змогу як на вуличній площадці, так і в приміщенні.

Ростіть наша малеча здоровими, спритними, життєрадісними!

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1020971.JPG

На сільськом /Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1020975.JPG

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1030013.JPG

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1040984.JPG

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1030018.JPG

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1040988.JPG

/Files/images/fzichne_vihovannya_v_dnz/sadk_muzika/P1040991.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 617

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.